d71a5857-a20f-4b38-a6c8-a84e7a1a36b8.jfif

STRONG

RESPONSIBLE

BRAVE

MINISTRY OF EDUCATION
AND SCIENCES OF UKRAINE:
CONSTANTITY OF CHANGE
IN SHORT POLITICAL CYCLES

ЛІЛІЯ ГРИНЕВИЧ

LILIA HRYNEVYCH

 

Minister of Education and Science of Ukraine (2016-2019), 
participant of the School of Strategic Architect of the fourth set
 

  • Stable, balanced solutions 

  • Sequence of changes 

  • Mutually beneficial partnership 

  • Education of a new elite 

МИ ПОВИННІ УСВІДОМЛЮВАТИ, ЩО СИСТЕМА ОСВІТИ ГОТУЄ ЛЮДЕЙ ДЛЯ МАЙБУТНЬОГО І МАЄ ВИПЕРЕДЖАТИ ПРОЦЕСИ У СУСПІЛЬСТВІ.

WE MUST BE AWARE THAT THE EDUCATION SYSTEM PREPARES PEOPLE FOR THE FUTURE AND SHOULD PREVENT PROCESSES IN SOCIETY.

 

The education system must feel very well and focus on the future needs of children. Those first-graders who now go to school will be in the active phase of their work in about 20-25 years. Technology is evolving so rapidly that it is very difficult to predict what will happen even in 10 years, let alone 20. Obviously, people need more soft skills. Obviously, you need to learn to think critically, because the flows of information that have to be processed are extremely large.

Through the opinion of employers, parents, people outside the system, we see that the traditional school does not give children the necessary opportunities to then be able to meet all these challenges. This is how the idea of reform emerges, when we have an audit of the problems that society is making, not only inside the system, but also outside.

МИ ВСІ ДУМАЄМО ПРО ТЕ, ЯК ВИХОВУВАТИ НОВУ УКРАЇНСЬКУ ЕЛІТУ.
ЕЛІТУ, ЯКА ВЕСТИМЕ СУСПІЛЬСТВО. ЕЛІТУ, ЯКА ЗДАТНА СЛУЖИТИ.

Я це переосмислила на Школі Стратегічного Архітектора, і сьогодні для мене це одна з компонент, яку потрібно закласти у виховну систему в Україні.

 

Коли є візія у людей, які займають лідерську позицію, вони вже далі можуть штовхати цей процес. Ми повинні мати нашу стратегічну ідею, з якою ми далі ідемо. І нам треба було виписати для себе мету і зрозуміти концепт, на який ми всі працюємо як спільнота.

Для мене особисто було надзвичайно цінним спілкування. На Школі Стратегічного Архітектора нам створили коло спілкування з представників людей із бізнесу, і державної служби, і мистецтва, і громадського сектору. Ці люди, які зустрічалися стабільно, могли ділитись думками, презентували один перед одним власні проекти. Ти міг почути думку, зовнішню, неупереджену, яким чином це люди сприймають. Це надзвичайно цінно.

I AM THE MINISTER OF EDUCATION AND I ALSO HAVE TO STUDY.

I believe that everyone has a duty to learn throughout life.  Any educational institution must be a student organization.  This spirit of anxiety, finding new solutions and applying new technologies increases the range of possibilities. And most importantly - captures the entire orbit of modern change. And I am very grateful to fate that I had such an opportunity at the School. I never imagined that I would get so many answers. And this is an extraordinary added value.

Я вважаю, що кожна людина зобов’язана вчитися впродовж усього життя. Будь-яка освітня установа повинна бути організацією, що навчається. Цей дух неспокою, пошуку нових рішень і застосування нових технологій збільшує палітру можливостей. І головне — захоплює всю орбіту сучасних змін. І я дуже вдячна долі, що в мене була така можливість на Школі. Я навіть не уявляла, що отримаю так багато відповідей. І це надзвичайна додана цінність.

Znimok_ekrana_2019-12-16_o_16.02.37.png

На момент початку навчання ми вже розпочали імплементацію проєкту Нової української школи. Треба було змінювати зміст освіти. І ми зрозуміли, що не можемо зробити це самостійно. Нам були потрібні додаткові організації, на які зможемо опертися. Ми почали працювати з громадським сектором і реалізовувати з ними серйозні ініціативи. Нова українська школа вимагала масового підвищення кваліфікації. Спільно з EdEra ми розробили курс для вчителів початкової школи, який уже пройшли 100 тисяч фахівців. Ми змогли отримати фінансування, щоб покращити інфраструктуру шкіл. Коли нам треба було презентувати курси для дистанційного навчання дітей на окупованих територіях, ми зробили це разом з Prometheus. Ми почали тісно працювати з органами місцевого самоврядування, бо вони є засновниками навчальних закладів. Але ці взаємовідносини не завжди були добрими, частіше фрагментарними.

МИ ПІДСВІДОМО ЙШЛИ ШЛЯХОМ ЕКОСИСТЕМНОЇ ЛОГІКИ, ПРОТЕ ЦЕ МАЛО БУТИ САМЕ УСВІДОМЛЕНЕ СТРАТЕГІЧНЕ РІШЕННЯ.

Спочатку обставини в нас були екстраординарні, бо ми хотіли запуститися швидко. Але тепер це мало бути стабільне збалансоване рішення, яке залучатиме нових учасників до екосистеми для взаємовигідного партнерства. Коли на Школі Стратегічного Архітектора ми розбирали екосистеми, їх роботу, взаємини між ними, розподіл в них ролей, тоді в мене склалася візія системи Нової української школи.

Зараз вже ми працюємо з EdCamp, які формують величезні спільноти агентів змін реформи. Ми почали здійснювати разом з ними антидискримінаційну експертизу підручників, що є однією з важливих задач для покращення нашої літератури. З іншого боку, наприклад, з GoCamp ми вирішуємо питання вивчення мови меншинами і робимо мовні табори. Це і для нас надзвичайно важливо і вигідно, і для них. І вони теж отримують свої результати.

small_grinevich.jpg

Я НЕ МОЖУ ЗАРАЗ ТВЕРДО СКАЗАТИ, ЩО ЗМІНИ НЕЗВОРОТНІ.

Розуміння політичними елітами, зокрема новими, тих процесів, які відбуваються в освіті та науці, є дуже важливим. Важлива наступність. Наприклад, в деяких країнах політичні партії навіть підписують між собою угоди, меморандуми про те, що реформу освіти вони не рухають. Якщо розпочалася реформа освіти то треба розуміти, що це реформа на десятиліття і політичні еліти повинні сприяти, щоб ця реформа розвивалася.

Ми прийняли закони, які їх фіксують, але в закони теж можна вносити зміни. Моя перша надія на суспільство, батьків, учителів, роботодавців і громадськість, які розуміють необхідність нової мети освіти і нових можливостей, які ми повинні дати дітям. Їх не можна вчити так, як учили нас. Це велика частина суспільства, яка підтримуватиме реформу і тиснутиме на політиків, щоб вони її продовжували.

Друга моя надія на те, що в цьому міністерстві, зокрема завдяки і нашим сесіям після Школи, вже закарбувалася візія змін. Її поділяють державні експерти, директорати, працівники міністерства, державні службовці, які не змінюються так часто, як міністри. З ними йтиме наступність змін.

За мною стоїть дуже велика команда людей, це не я робила зміни і реформи сама, це робили цілі колективи і їхня праця вкладена у величезну кількість змін. Тепер це вже моя відповідальність лобіювати ці зміни, зміни, як політику.

WE
ARE
PROUD

Julia (1).jpg
proud2.png
Sergiy.jpg

JULIA LYTVYNETS

Director of the National Art Museum of Ukraine

SERGEY BADRITDINOV

CEO INTERTOP Ukraine

SERGEY KASYANCHUK

Director of the representative office
World Congress of Ukrainians in Ukraine